Teema 12: Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus

 Minu üks positiivsest näidust kasutatavusest veebis on Booking.com veebileht. Kuna ise olen Tartus ja käin Tallinnasse õppima siis tihti tuleb otsida majutuskohta. Selleks pöördun ma booking'u poole. Juba esimesest korrast oli üsna mugav tunne seda kasutada. On kohe aru saadav kus on otsingu aken ja  mida saab sinna kirjutada. Mugavalt määrata küsitud tingimusi nagu inimeste arv ja ajavahemik. Peale tulemuste saamist saab rakendada mitmeid filtreid ja sorteerimise võimalust, see teeb asja veelgi mugavamaks. Lisaks on suur keele valiku võimalus, et arvatavasti kõik kasutajad leiavad endale sobiva. Nii saab kohe aru saada, kuidas süsteem töötab ja edasi kasutamine on veelgi lihtsam. Aastate jooksul mida ma olen booking'u  kasutanud ei ole mul esinenud ühtegi viga. Olen väga rahul ja viimati kasutasin seda mobiili rakendusena mis on veelgi lihtsam ja mugavam. Paari kliki jooksul on majutus leitud ja broneeritud.

http://www.booking.com


    Peale tükk aega mõtlemist negatiivse kasutatavuse kogemusest tuleb meelde aliexpress.com. Kuigi see on suur e-pood, tuntud üle maailma, aga tekkib küsimus miks nad ei saa seda kuidagi paremaks teha. Esiteks esimese korra sisenedes viskab kohe näkku mingi soodus kupongi, see on kuidagi kohe ärritav. Teiseks mis on kõige põhiline on otsimise mootor. Sõnade järgi otsides vahepeal pakutakse tõesti erinevaid asju mille peale ei olegi mõelnud. Kolmandaks on tõlkimise probleem. Muidugi saab aru mida on tekstis mõeldud, aga mõni  toode infokiri on üsna naljakas lugeda peale keele vahetamist. Ei ütleks, et kokkupuute on päris masendav aga sellise tunnustusega maailmas, oleks võinud rohkem panustada oma platvormile. Usun et raha selleks on küllalt. Arvatavasti põhiline põhjus mis paneb inimesi seda veebilehe kasutama on toote soodsus ja hiiglaselt suur valik.

https://www.aliexpress.com/


Lisan veel ühte naljaka veebilehte, mis on särav näide kuidas ei tohi veebilehti kujutada 😁 nimi räägib enda eest.

https://www.theworldsworstwebsiteever.com/


Comments

Popular posts from this blog

Teema 15: Eetika ja IT

Raamaturetsensioon