Teema 5: Tarzan suurlinnas: võrgusuhtluse eripäradest

     Mõeldes oma kogemustest interneti kasutamisel alguses ei tule kohe mõtted pähe, sest üldised olen selline tarbija kes otsib ja loeb info, suhtlemiseta teiste inimeste. Nii et kui isegi oli vaja netiketti järgi käituda, oli see minu jaoks loomulik asi, nagu suhtlemine päris elus. Aga asi mis võiks olla seotud teemaga on lühendit. Ammu aega tagasi kasutasin ma mIRC programmi kus püüdsin sõpru leida ja see oligi esimene koht kus ma puutusin lühenditega kokku. LOL, IMAO,  AFK, NOOB ja palju muud. Neid tundmatuid sõnu ei osanud ma eriti tõlgendada ja ei olnud kellegi käest nõu küsida (kuna olin tagasihoidlik) mis tähendust nad oma sees kannavad. Mõni aja pärast hakkasin ma aru saama rohkem kasutatud lühendeist, aga  leidub veel neid, mis minu jaoks on tundmatud. Oli küll piinlik suhtlemis kogemus, nagu  oleks sinuga võõrkeeles räägitud ja arusaamine tekitab raskusi. See on seotud nii kolmanda Virginia Shea käsust "Tea, kus sa oled", kui ka neljanda "Austa teiste inimeste aega". 

Mis puudutab teiste inimese aega kuritarvitamist, siis minuga ikka veel juhtub nii et enne ema, nüüd naine kutsub mitut korda laua taga sööma  kui arvuti taga olen :-) .  Ja ma ise võitlen oma lastega selle teema puhul ja tunnen kuidas see ajab närvi, teisi oodates.


Viited:

http://albion.com/netiquette/

Comments

Popular posts from this blog

Teema 15: Eetika ja IT

Teema 12: Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus