Teema 4. Infoühiskond - põhjalikud muutused

    Lugedes "Eesti Infoühiskonna Arengukava 2020" ja oma elukogemuste põhjal võin öelda et kõige enam realiseerunud visioonipunkt on E-teenuste kasutatavus. Võimalus tegutseda kodust väljumata on suur eelis, mugavus, aja ja paberi säästmine. Just praegusel ajal kui meid igalt poolt ründab koroona viirus, teenuste kontaktivaba vorm on väga oluline. Info kättesaadavus on muutnud lihtsamaks. Maanteeameti iseteenindus, maksu ja tolliameti tehinguid (näiteks tuludeklaratsiooni esitamine), terviseameti oma andmete juurdepääs, haridus, politsei ja piirivalveamet ja palju muud Eesti valdkonnad on väga hästi ära kasutanud IKT-lahendused ja see areneb veelgi rohkem, pakkudes parimaid võimalusi.

    See mis puudutab kõige vähem realiseerunud visioonipunkti, on minu arvates IKT-baasoskuste omandamine. Kuigi hariduse kvaliteet suurendatakse, ei saa ma öelda et see jõuab igale poole. Näiteks oma vanemate lihtsate IT asjade õppimiseks pean ise vaeva nägema et palju asju nendele selgeks teha. Minu arvates riik peaks selleks rohkem panustama et nende inimeste kelle vanus on 50+ saaksid ka baas teadmised arvuti kasutamisest parem olla. See lihtsustaks nende elu erinevate valdkondade teeninduste kasutamisel. Muidugi ei ole võimalik et kõik inimesed omandavad teadmisi võrdselt, aga  võimalus õppida neil peab ikka olema.



Viited:

https://www.mkm.ee/sites/default/files/elfinder/article_files/eesti_infouhiskonna_arengukava.pdf

https://www.stat.ee/et/avasta-statistikat/valdkonnad/infotehnoloogia-innovatsioon-ja-teadus-arendustegevus

Comments

Popular posts from this blog

Teema 5: Tarzan suurlinnas: võrgusuhtluse eripäradest

Teema 15: Eetika ja IT

Teema 12: Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus