Teema 3. Uus meedia

New media on võrgu- ja digital tehnoloogiate arengu protsess mis toob palju uut meie maailma.

Rääkides positiivsematest külgedest, esimesel kohal on muidugi kiirus. See kuidas on info jagamine ja levik saanud nii lihtsasti tehtav on fantastiline. Nüüd ei pea ootama kuna kirjastus trükib lehte ja paneb müügile järgmisel hommikul, või video salvestatakse stuudios ja lastakse telekanali kaudu eetrisse. Uued tehnoloogiad lubavad seda teha iga hetk. Nutitelefoonid salvestavad ja pildistavad, juurdepääs võrku võimaldab jagada koheselt. Mis iganes on juhtunud ühe maailma otsal saab teada teisel otsalt viivitamatult. Inimene on võimeline täitma ajakirjaniku rolli, luues ja levitades teavet.

Ühelt poolt see annab rohkem aega tegutsemiseks, annab inimestele võimaluse end väljendada, teiselt toob negatiivsed asju kaasa.

Tava kasutajate "content" konkureerib professionaalse meediaga, mis loob tiheda info müra. See toob materjali kvaliteedi allakäigu. Üsna raskem on leida tõtt.

Info voog on nüüd niivõrd suur et tähelepanu enda valdusse on järjest raskem võita. Seega võitlevad kiirsõnumitoojate, sotsiaalvõrgustike, meiliklientide ja veebiväljaannete märguanded samaaegselt inimese huvide eest. Kõrge tehniline müra digitaalkeskkonnas vähendab lugeja fookust.

Suures osas inimeste tähelepanu ja keskendumine halveneb sest nad harjuvad infot saama väikeste portsioonidega. Uudisvoog mis tuleb võrgust on üle täidetud pildikestega, postitustega Twitterist, lühikestest artiklitest ja ajaveebidest. Noorem põlvkond ei jaksa mahukad materjali lugeda ega süveneda, nad tahavad teada vastused oma küsimustele kohe ja kiiresti.

Veel üks negatiivsematest mõjust traditsioonilistele mediate on selle kasutamise langus. 

Inimesed rohkem kasutavad uued platvormid enda meelelahutamiseks ja info leidmiseks . Netflix, Twitch, YouTube ja palju muud. Jällegi, inimese jaoks see on aega säästmine. 


Viited:

http://newmedia2016.digital-books.ru/wp-content/uploads/2016/06/New-Media-2016.pdf

Comments

Popular posts from this blog

Teema 5: Tarzan suurlinnas: võrgusuhtluse eripäradest

Teema 15: Eetika ja IT

Teema 12: Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus